Heb ik wel een website nodig?
Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, Tiktok… Het zijn slechts enkele social mediaplatformen die we vandaag de dag intensief gebruiken. We lachen ons niet alleen krom bij het zoveelste, schattige kattenfilmpje maar ontdekken ook duizenden producten en diensten van bedrijven die sociale media inzetten als reclamemiddel.
Sociale media moet een extra meerwaarde zijn
Omdat er zoveel mogelijkheden zijn, krijgen we dan ook af en toe de vraag: Waarom moet ik een website hebben als ik een goed draaiende Facebook – of Instagramaccount heb?
We kunnen die veronderstelling zeker snappen. Het is makkelijk in onderhoud, je ziet in één oogopslag hoeveel mensen je bereikt en je krijgt interactie met je volgers. Akkoord. Een goed onderhouden social media pagina is zeker een meerwaarde voor je bedrijf, maar het mag niet je basisplek op het internet zijn.
Claim je eigen plek op het internet
We bekijken het even anders. Een huis staat niet zonder stevige fundamenten. Wie direct begint aan de muren zal binnen de kortste keren te maken hebben met problemen. Dit is ook zo bij je online strategie. Wie direct op sociale media begint te adverteren, zonder een goed onderbouwde website te hebben zal niet het resultaat halen als een bedrijf met een sterke website. Hieronder nog een aantal redenen waarom een website écht een must is.
Volledig onder controle
Eerst en vooral is het zo dat je een website volledig naar je eigen hand en tand kan zetten. Jij beslist wat er op komt, wanneer en hoe. Zo kan je zelf je informatie optimaliseren en je bedrijf online gaan positioneren hoe jij het wil!
We kunnen niet vertrouwen op sociale media
Een wereld zonder sociale media is ondenkbaar. Maar toch mogen we er niet blind op vertrouwen. Sociale media komt en gaat. Elke generatie gebruikt een ander platform. Kijk maar hoe populair TikTok en Snapchat is bij de jongere generatie. Terwijl de 25 plussers zich vastklampen aan Facebook en Instagram.
Het is ondenkbaar dat Facebook en Instagram zullen verdwijnen, maar weet dat Facebook minder en minder wordt gebruikt of toch minder intensief. We scrollen minder door onze tijdslijn en dat betekent minder bereik voor je pagina.
Jouw informatie overzichtelijk en gebundeld
Nog een belangrijke reden is dat je informatie altijd overzichtelijk getoond zal worden op een website. Op een Facebookpagina zie je de net geplaatste berichten en moet je al ver scrollen om iets te vinden. Begin er maar aan.
Op je website heb je dat probleem dus niet. Via een overzichtelijk menu kan een potentiële klant snel info terugvinden en beslissen om bij jou te kopen.
Het is niet te laat
Heb je nog geen website of ééntje die dringend van onder het stof moet gehaald worden? Het is nooit te laat om hiermee te starten. Contacteer After Office en we helpen je graag verder bij je online strategie én je nieuwe website!